شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۹:۲۲:۰۳

با حکم معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم و فناوری منصوب شد

به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، طی حکمی پرویز کرمی را به عنوان «دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان» منصوب کرد.
ستاری در بخشی از متن حکم خود آورده است: «تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دست‌یابی به جایگاه برتر علم و فناوری در سطح منطقه، گذار از اقتصاد مبتنی بر منابع زیر زمین به اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر سرمایه‌های فکری و انسانی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبریمدظله‌العالی بوده، نیازمند تحولی اساسی در کلیه ساختارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. در این میان توسعه فرهنگ دانش‌بنیان و اصلاح الگوهای رفتاری در سطوح مختلف فرهنگی و اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

در ادامه این حکم آمده است: «با توجه به ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل یک ستاد تخصصی برای سیاست‌گذاری، راهبری و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی ترویجی در حوزه علم، فناوری و نوآوری ضرورت دارد. نظر به تخصص و تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و ابزارهای نوین ارتباطی و زیرساخت‌های فناوری‌های نرم به موجب این حکم جنابعالی را به‌عنوان «دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان» منصوب می‌نمایم.» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، ابراز امیداوری کرده است «با به‌کارگیری ظرفیت‌های معاونت و دستگاه‌های مرتبط و نخبگان عرصه فرهنگ، در شکل‌دهی به این تحول فرهنگی و تأثیر آن بر نوآوری، کارآفرینی، اقتصاد و دانش در کشور» موفق باشد.
ستادی تخصصی در جهت تثبیت گفتمان علم و فناوری

با توجه به تجربه‌های کشور در یک دهه اخیر و روند کند ورود فرهنگ و دستاوردهای دانش بنیان به عرصه اقتصادی و وجود شکاف میان صاحبان علم وفناوری و اقتصاد، صاحب‌نظران بر این عقیده استوارتر شده‌اند که اصلاح فرهنگ اقتصادی و علمی جامعه یکی از زیرساخت‌های اساسی و الزامات پایه برای موفقیت کشور در عرصه اقتصاد دانش بنیان و دست یابی به اهداف دولت یازدهم در حوزه گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی بر مبنای همین دیدگاه و با اهدافی چون تبیین مفاهیم اقتصاد دانش بنیان و گفتمان علم و فناوری، درک و آشناسازی فرصت های ناشی از کسب و کارهای نوین و فرهنگ کارآفرینی برای کشور و خانواده‌ها در معاونت علمی و فناوری ایجاد شده است. این ستاد همچنین با حرکت از رویکرد جذب منابع برای آموزش و تحقیق به فرهنگسازی تولید ثروت و حل مسائل جامعه و کارآفرینی تغییر در نگرش عمومی کشور را دنبال می‌کند.

آگاه سازی سیاست‌گذران نسبت به ضرورت ها، دستاوردها و الزامات تحقق اقتصاد دانش بنیان، جلب مشارکت و استفاده از نفوذ و اقتدار نهادهای بالادستی و دولتی از دیگر اهداف ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری عنوان شده است. این ستاد با تشویق و جهت دهی فرزندان برای ورود به فضای خلاقیت و نوآوری، تلاش می‌کند در مهارت ها و رفتار کارآفرینی، تورهای علمی و فناوری و توانمندشدن جامعه تغییر ایجاد کند.

ترویج و جلب مشارکت فعالان اقتصادی به حوزه اقتصاد دانش بنیان از طریق درک فرصت های موجود در اقتصاد خلاق و دانش بنیان، در کنار شناسایی و کشف استعدادها، هدایت استعدادها به سمت فناوری و اقتصاد دانش بنیان از دیگر اهداف ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری است. استفاده حداکثرى از ظرفیت تمامى انواع رسانه‌ها ، ارائه مشاوره از طریق ظرفیت های فناوری ، توانمندسازی از طریق ارائه آموزش‌های حضوری و الکترونیک، تسهیل فرآیندها، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استانی و ملی و تورهای علم و فناوری را در دستور کار خود قرار داده است.



  کد خبر : 687
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :